Jaarstukken 2021
|
Blz. 1
|
Een brief aan alle Bredanaars
|
Blz. 2
|
Programma’s
|
Blz. 3
|
Managementsamenvatting
|
Blz. 4
|
Managementsamenvatting
|
Blz. 5
|
Algemeen
|
Blz. 6
|
Ontwikkelingen 2021
|
Blz. 7
|
Programma 1 Vitaal en Sociaal
|
Blz. 8
|
Programma 2 Ondernemend Breda
|
Blz. 9
|
Programma 3 Duurzaam wonen
|
Blz. 10
|
Programma 4 Basis op Orde
|
Blz. 11
|
Programma 5 Organisatie en Financiën
|
Blz. 12
|
Financieel resultaat 2021
|
Blz. 13
|
Vervolg financieel resultaat
|
Blz. 14
|
Resultaatbestemming
|
Blz. 15
|
Vervolg resultaatbestemming
|
Blz. 16
|
Financieel overzicht per programma
|
Blz. 17
|
Programma 1 Vitaal en Sociaal
|
Blz. 18
|
Programma 2 Ondernemend Breda
|
Blz. 19
|
Programma 3 Duurzaam wonen
|
Blz. 20
|
Programma 4 Basis op Orde
|
Blz. 21
|
Programma 5 Organisatie en Financiën
|
Blz. 22
|
Investeringen
|
Blz. 23
|
Vervolg investeringen
|
Blz. 24
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 25
|
Stabiliteit
|
Blz. 26
|
Reserves
|
Blz. 27
|
Sollvabiliteit
|
Blz. 28
|
Wendbaarheid
|
Blz. 29
|
Netto schuldquote
|
Blz. 30
|
Weerbaarheid
|
Blz. 31
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 32
|
Wettelijke kaders
|
Blz. 33
|
Corona
|
Blz. 34
|
Corona impact en steun
|
Blz. 35
|
Aanpak
|
Blz. 36
|
Corona-aanpak '21
|
Blz. 37
|
Resultaten van de corona-aanpak '21
|
Blz. 38
|
Effecten per begrotingsprogramma
|
Blz. 39
|
Financiën
|
Blz. 40
|
Algemene financiële effecten
|
Blz. 41
|
Vervolg algemene financiële effecten
|
Blz. 42
|
Vervolg algemene financiële effecten.
|
Blz. 43
|
Corona-aanpak '21
|
Blz. 44
|
Vervolg corona aanpak '21
|
Blz. 45
|
Vitaal en Sociaal Breda
|
Blz. 46
|
Terugblik op onze ambitie
|
Blz. 47
|
Thema Opgroeien
|
Blz. 48
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 49
|
Familie
|
Blz. 50
|
Jeugdhulp
|
Blz. 51
|
Veiligheid
|
Blz. 52
|
Onderwijs
|
Blz. 53
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 54
|
Risico's
|
Blz. 55
|
Indicatoren
|
Blz. 56
|
Thema Betrokken zijn
|
Blz. 57
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 58
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 59
|
Risico's
|
Blz. 60
|
Indicatoren
|
Blz. 61
|
Thema Thuis
|
Blz. 62
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 63
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 64
|
Risico's
|
Blz. 65
|
Indicatoren
|
Blz. 66
|
Thema Leren, ontwikkelen en werken
|
Blz. 67
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 68
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 69
|
Risico's
|
Blz. 70
|
Indicatoren
|
Blz. 71
|
Thema Leven
|
Blz. 72
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 73
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 74
|
Risico's
|
Blz. 75
|
Indicatoren
|
Blz. 76
|
Thema Ontmoeten
|
Blz. 77
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 78
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 79
|
Risico's
|
Blz. 80
|
Indicatoren
|
Blz. 81
|
De kosten van dit programma
|
Blz. 82
|
De kosten van dit programma
|
Blz. 83
|
Financiële toelichting op dit programma
|
Blz. 84
|
Investeringen
|
Blz. 85
|
Toelichting investeringen
|
Blz. 86
|
Reserves
|
Blz. 87
|
Reserves
|
Blz. 88
|
Toelichting reserves
|
Blz. 89
|
Voorzieningen
|
Blz. 90
|
Voorzieningen
|
Blz. 91
|
toelichting voorzieningen
|
Blz. 92
|
Beleidsstukken
|
Blz. 93
|
Aan dit programma gerelateerde verbonden partijen
|
Blz. 94
|
Ondernemend Breda
|
Blz. 95
|
Terugblik op onze ambitie
|
Blz. 96
|
Thema Stimuleren economische ontwikkeling in Breda
|
Blz. 97
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 98
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 99
|
Risico's
|
Blz. 100
|
Indicatoren
|
Blz. 101
|
Vervolg thema indicatoren
|
Blz. 102
|
Thema Grote projecten in de stad
|
Blz. 103
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 104
|
Wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 105
|
Risico's
|
Blz. 106
|
Indicatoren
|
Blz. 107
|
Thema Dynamische stad
|
Blz. 108
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 109
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 110
|
Risico's
|
Blz. 111
|
Indicatoren
|
Blz. 112
|
Thema Beroepsonderwijs en huisvesting onderwijs
|
Blz. 113
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 114
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 115
|
Risico's
|
Blz. 116
|
Indicatoren
|
Blz. 117
|
Thema Verbindend bestuur
|
Blz. 118
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 119
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 120
|
Indicatoren
|
Blz. 121
|
De kosten van dit programma
|
Blz. 122
|
De kosten van dit programma
|
Blz. 123
|
Financiële toelichting op dit programma
|
Blz. 124
|
Investeringen
|
Blz. 125
|
Toelichting investeringen
|
Blz. 126
|
Beleidsstukken
|
Blz. 127
|
Aan dit programma gerelateerde verbonden partijen
|
Blz. 128
|
Duurzaam wonen in Breda
|
Blz. 129
|
Terugblik op onze ambitie
|
Blz. 130
|
Thema Wonen in Breda
|
Blz. 131
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 132
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 133
|
Risico's
|
Blz. 134
|
Indicatoren
|
Blz. 135
|
Vervolg thema indicatoren
|
Blz. 136
|
Thema Verdeling beschikbare ruimte
|
Blz. 137
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 138
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 139
|
Risico's
|
Blz. 140
|
Indicatoren
|
Blz. 141
|
Thema Grote woonprojecten in de stad
|
Blz. 142
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 143
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 144
|
Indicatoren
|
Blz. 145
|
Thema Bereikbaar Breda
|
Blz. 146
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 147
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 148
|
Risico's
|
Blz. 149
|
Indicatoren
|
Blz. 150
|
Thema Breda is een duurzame en bestendige stad
|
Blz. 151
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 152
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 153
|
Indicatoren
|
Blz. 154
|
De kosten van dit programma
|
Blz. 155
|
De kosten van dit programma
|
Blz. 156
|
Financiële toelichting op dit programma
|
Blz. 157
|
Investeringen
|
Blz. 158
|
Toelichting investeringen
|
Blz. 159
|
Reserves
|
Blz. 160
|
Reserves
|
Blz. 161
|
Toelichting reserves
|
Blz. 162
|
Voorzieningen
|
Blz. 163
|
Voorzieningen
|
Blz. 164
|
Toelichting voorzieningen
|
Blz. 165
|
Beleidsstukken
|
Blz. 166
|
Basis op Orde in Breda
|
Blz. 167
|
Terugblik op onze ambitie
|
Blz. 168
|
Thema Veilig Breda
|
Blz. 169
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 170
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 171
|
Risico's
|
Blz. 172
|
Indicatoren
|
Blz. 173
|
Thema Dienstverlening
|
Blz. 174
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 175
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 176
|
Indicatoren
|
Blz. 177
|
Thema Beheer van de openbare ruimte
|
Blz. 178
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 179
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 180
|
Risico's?
|
Blz. 181
|
Indicatoren
|
Blz. 182
|
Thema Beheer van het gemeentelijk vastgoed
|
Blz. 183
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 184
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 185
|
Risico's
|
Blz. 186
|
Indicatoren
|
Blz. 187
|
Thema Open overheid
|
Blz. 188
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 189
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 190
|
Indicatoren
|
Blz. 191
|
De kosten van dit programma
|
Blz. 192
|
De kosten van dit programma
|
Blz. 193
|
Financiële toelichting op dit programma
|
Blz. 194
|
Investeringen
|
Blz. 195
|
Toelichting investeringen
|
Blz. 196
|
Voorzieningen
|
Blz. 197
|
Voorzieningen
|
Blz. 198
|
Toelichting voorzieningen
|
Blz. 199
|
Beleidsstukken
|
Blz. 200
|
Aan dit programma gerelateerde verbonden partijen
|
Blz. 201
|
Organisatie en financiën van Breda
|
Blz. 202
|
Terugblik op onze ambitie
|
Blz. 203
|
Thema Een toekomstbestendige organisatie
|
Blz. 204
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 205
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 206
|
Vervolg wat hebben we ervoor gedaan?
|
Blz. 207
|
Risico's?
|
Blz. 208
|
Indicatoren
|
Blz. 209
|
Thema Solide financiën
|
Blz. 210
|
Wat hebben we bereikt?
|
Blz. 211
|
Wat hebben we ervoor gedaan ?
|
Blz. 212
|
Indicatoren
|
Blz. 213
|
De kosten van dit programma
|
Blz. 214
|
De kosten van dit programma
|
Blz. 215
|
Financiële toelichting op dit programma
|
Blz. 216
|
Investeringen
|
Blz. 217
|
Toelichting investeringen
|
Blz. 218
|
Reserves
|
Blz. 219
|
Reserves
|
Blz. 220
|
Toelichting reserves
|
Blz. 221
|
Voorzieningen
|
Blz. 222
|
Voorzieningen
|
Blz. 223
|
Toelichting voorzieningen
|
Blz. 224
|
Beleidsstukken
|
Blz. 225
|
Aan dit programma gerelateerde verbonden partijen
|
Blz. 226
|
Paragrafen
|
Blz. 227
|
Inleiding paragrafen
|
Blz. 228
|
Inleiding
|
Blz. 229
|
Paragraaf Lokale heffingen
|
Blz. 230
|
Algemeen
|
Blz. 231
|
Algemene ontwikkelingen
|
Blz. 232
|
Beleid lokale heffingen
|
Blz. 233
|
Gerealiseerde inkomsten
|
Blz. 234
|
Toelichting gerealiseerde inkomsten
|
Blz. 235
|
Ontwikkeling gemeentelijke woonlasten
|
Blz. 236
|
Kostendekkendheid tarieven
|
Blz. 237
|
Specificatie leges
|
Blz. 238
|
Toelichting specificatie leges
|
Blz. 239
|
Kwijtschelding
|
Blz. 240
|
Paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 241
|
Inleiding
|
Blz. 242
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 243
|
Beleid: Uitgangspunten en proces
|
Blz. 244
|
Benodigde weerstandscapaciteit
|
Blz. 245
|
Toelichting risico's
|
Blz. 246
|
Beschikbare weerstandscapaciteit
|
Blz. 247
|
Toelichting beschikbare weerstandscapaciteit
|
Blz. 248
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 249
|
Toelichting financiële kengetallen
|
Blz. 250
|
Paragraaf Grondbeleid
|
Blz. 251
|
Inleiding
|
Blz. 252
|
Visie gemeentelijk grondbeleid
|
Blz. 253
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 254
|
Resultaat Grondbedrijf
|
Blz. 255
|
Vervolg resultaat grondbedrijf
|
Blz. 256
|
Herziening grondexploitaties
|
Blz. 257
|
Toelichting parameters
|
Blz. 258
|
Resultaten grondexploitaties
|
Blz. 259
|
Toelichting positieve grondexploitaities
|
Blz. 260
|
Toelichting negatieve grondexploitaties
|
Blz. 261
|
Voorziening grondexploitaties
|
Blz. 262
|
Overzicht eindwaarden
|
Blz. 263
|
Bovenwijks
|
Blz. 264
|
Voorraad gronden en panden
|
Blz. 265
|
Toelichting voorraad gronden en panden
|
Blz. 266
|
Risico's en weerstandsvermogen
|
Blz. 267
|
Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
|
Blz. 268
|
Inleiding
|
Blz. 269
|
Beheer en onderhoud van de openbare ruimte
|
Blz. 270
|
Beheer en onderhoud riolering
|
Blz. 271
|
Beheer en onderhoud accommodaties
|
Blz. 272
|
Beheer en onderhoud voertuigen
|
Blz. 273
|
Paragraaf Verbonden partijen
|
Blz. 274
|
Inleiding
|
Blz. 275
|
Visie en beleid
|
Blz. 276
|
De verbonden partijen
|
Blz. 277
|
Toelichting totaalbeeld verbonden partijen
|
Blz. 278
|
Neovita BV
|
Blz. 279
|
GR GGD West Brabant
|
Blz. 280
|
GR Regionale Ambulance voorziening Brabant Midden-West-Noord (RAV)
|
Blz. 281
|
GR programma Schoolverzuim en Voortijdig Schoolverlaten
|
Blz. 282
|
NV Werkgelegenheidsinstituur West-Brabant
|
Blz. 283
|
Chassétheater Beheer NV
|
Blz. 284
|
NV Stadsherstel Breda
|
Blz. 285
|
NV Bredase Investeringsmaaschappij (NV BriM)
|
Blz. 286
|
GR Regio West-Brabant
|
Blz. 287
|
Belgisch Nederlands Grensoverleg
|
Blz. 288
|
GR Nazorg Gesloten Stortplaatsen Bavel-Dorst en Zevenbergen
|
Blz. 289
|
GR Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
|
Blz. 290
|
GR Omgevingsdienst Midden- en West-Brabant
|
Blz. 291
|
Zorg- en Veiligheidshuis Breda
|
Blz. 292
|
Midwaste
|
Blz. 293
|
Enexis Holding NV (inclusief overige NV's/BV's)
|
Blz. 294
|
Brabant Water NV
|
Blz. 295
|
NV Bank Nederlandse Gemeenten (BNG Bank)
|
Blz. 296
|
GR Belastingsamenwerking West-Brabant
|
Blz. 297
|
Paragraaf Financiering
|
Blz. 298
|
Treasuryfunctie: taken en beleid
|
Blz. 299
|
Renteontwikkeling
|
Blz. 300
|
Financieringsbeleid
|
Blz. 301
|
Verstrekte geldleningen en garanties
|
Blz. 302
|
Renterisicobeheer
|
Blz. 303
|
Kasgeldlimiet
|
Blz. 304
|
Renterisiconorm
|
Blz. 305
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 306
|
Treasuryresultaat
|
Blz. 307
|
Paragraaf Bedrijfsvoering
|
Blz. 308
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 309
|
Rechtmatigheid
|
Blz. 310
|
Rechtmatigheidsverantwoording
|
Blz. 311
|
Vervolg rechtmatigheidsverantwoording
|
Blz. 312
|
Artikel 213a onderzoeken
|
Blz. 313
|
Jaarrekening
|
Blz. 314
|
Balans
|
Blz. 315
|
Activa
|
Blz. 316
|
Passiva
|
Blz. 317
|
Totaal gewaarborgde geldleningen
|
Blz. 318
|
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
|
Blz. 319
|
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
|
Blz. 320
|
Toelichting vaste activa
|
Blz. 321
|
Vaste activa
|
Blz. 322
|
Immateriële vaste activa
|
Blz. 323
|
Immateriële vaste activa Fin
|
Blz. 324
|
Toelichting immateriële vaste activa
|
Blz. 325
|
Materiële vaste activa
|
Blz. 326
|
Materiële vaste activa fin
|
Blz. 327
|
Verloop materiële vaste activa
|
Blz. 328
|
Toelichting materiële vaste activa
|
Blz. 329
|
Financiële vaste activa
|
Blz. 330
|
Financiële vaste activa fin
|
Blz. 331
|
Kapitaalverstrekkingen
|
Blz. 332
|
Toelichting kapitaalverstrekkingen
|
Blz. 333
|
Leningen aan woningbouwcorporaties
|
Blz. 334
|
Toelichting leningen aan woninbouwcoporaties
|
Blz. 335
|
Leningen aan deelnemingen
|
Blz. 336
|
Toelichting leningen aan deelnemingen
|
Blz. 337
|
Overige langlopende vorderingen en leningen
|
Blz. 338
|
Toelichting overige langlopende leningen
|
Blz. 339
|
Toelichting vlottende activa
|
Blz. 340
|
Voorraden
|
Blz. 341
|
Voorraden fin
|
Blz. 342
|
Onderhanden werk, waaronder bouwgronden in exploitatie
|
Blz. 343
|
Toelichting verloopoverzicht bouwgronden in exploitatie
|
Blz. 344
|
Toelichting mutaties grondexploitaties
|
Blz. 345
|
Vervolg nog te maken kosten
|
Blz. 346
|
Vervolg nog te realiseren kosten
|
Blz. 347
|
Voorziening onderhanden werk, waaronder bouwgrond in exploitatie
|
Blz. 348
|
Voorziening onderhanden werk, waaronder bouwgrond in exploitatie
|
Blz. 349
|
Vervolg voorziening onderhanden werk
|
Blz. 350
|
Overige grond- en hulpstoffen
|
Blz. 351
|
Overige grond- en hulpstoffen
|
Blz. 352
|
Voorziening overige grond- en hulpstoffen
|
Blz. 353
|
Voorziening overige grond- en hulpstoffen
|
Blz. 354
|
Gereed producten en handelsgoederen
|
Blz. 355
|
Vorderingen
|
Blz. 356
|
Vorderingen fin
|
Blz. 357
|
Vorderingen
|
Blz. 358
|
Liquide middelen
|
Blz. 359
|
Liquide middelen fin
|
Blz. 360
|
Overlopende activa
|
Blz. 361
|
Overlopende activa fin
|
Blz. 362
|
Overlopende activa
|
Blz. 363
|
Nog te ontvangen voorschotten
|
Blz. 364
|
Toelichting overzicht nog te ontvangen voorschotten
|
Blz. 365
|
Toelichting eigen vermogen en voorzieningen
|
Blz. 366
|
Passiva
|
Blz. 367
|
Eigen vermogen
|
Blz. 368
|
Nog te bestemmen resultaat
|
Blz. 369
|
Vervolg nog te bestemmen resultaat
|
Blz. 370
|
Reserves
|
Blz. 371
|
Reserves fin
|
Blz. 372
|
Vervolg reserves
|
Blz. 373
|
Algemene reserves
|
Blz. 374
|
Algemene reserve
|
Blz. 375
|
Vervolg algemene reserve
|
Blz. 376
|
Bestemmingsreserve
|
Blz. 377
|
Bestemmingsreserve
|
Blz. 378
|
Vervolg bestemmingsreserve
|
Blz. 379
|
Vervolg bestemmingsreserve
|
Blz. 380
|
Voorzieningen
|
Blz. 381
|
Voorzieningen fin
|
Blz. 382
|
Onderhoudsvoorzieningen
|
Blz. 383
|
Vervolg onderhoudsvoorzieningen
|
Blz. 384
|
Personeelsvoorzieningen
|
Blz. 385
|
Overige voorzieningen
|
Blz. 386
|
Toelichting vaste schulden en vlottende passiva
|
Blz. 387
|
Vaste schulden
|
Blz. 388
|
Vaste schulden fin
|
Blz. 389
|
Vaste schulden
|
Blz. 390
|
Specificatie vaste schulden
|
Blz. 391
|
Vervolg vaste schulden
|
Blz. 392
|
Kortlopende schulden
|
Blz. 393
|
Kortlopende schulden fin
|
Blz. 394
|
Vervolg kortlopende schulden
|
Blz. 395
|
Overlopende passiva
|
Blz. 396
|
Overlopende passiva fin
|
Blz. 397
|
Vervolg overlopende passiva
|
Blz. 398
|
Overzicht jaaroverstijgende subsidies
|
Blz. 399
|
Toelichting overzicht jaaroverstijgende subsidies
|
Blz. 400
|
Toelichting niet uit de balans blijkende verplichtingen
|
Blz. 401
|
Toelichting niet uit de balans blijkende verplichtingen
|
Blz. 402
|
Vervolg niet uit de balans blijkende verplichtingen
|
Blz. 403
|
Belangen bij derden
|
Blz. 404
|
Toelichting EMU-saldo
|
Blz. 405
|
Toelichting EMU-saldo
|
Blz. 406
|
Vervolg toelichting EMU-saldo
|
Blz. 407
|
Het overzicht van baten en lasten
|
Blz. 408
|
Overzicht van de baten en lasten
|
Blz. 409
|
Overzicht incidentele baten en lasten
|
Blz. 410
|
Overzicht incidentele baten en lasten
|
Blz. 411
|
Toelichting overzicht incidentele baten en lasten
|
Blz. 412
|
Structureel begrotingssaldo c.q. exploitatiesaldo
|
Blz. 413
|
Toelichting structureel begrotingssaldo c.q. exploitatiesaldo
|
Blz. 414
|
Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
|
Blz. 415
|
Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
|
Blz. 416
|
Wet Normering Topinkomens
|
Blz. 417
|
Wet Normering Topinkomens
|
Blz. 418
|
WNT 2020
|
Blz. 419
|
Vervolg toelichting Wet Normering Topinkomens
|
Blz. 420
|
Vervolg toelichting Wet Normering Topinkomens
|
Blz. 421
|
Overzicht aanwending Onvoorzien
|
Blz. 422
|
Overzicht aanwending Onvoorzien
|
Blz. 423
|
Gebeurtenissen na balansdatum
|
Blz. 424
|
Oekraïne
|
Blz. 425
|
Bijlagen
|
Blz. 426
|
Trends en ontwikkelingen: vergrijzen, vergroenen, verslimmen en verbinden
|
Blz. 427
|
trends en ontwikkelingen jaarrekening 2021
|
Blz. 428
|
1. Demografische trend: de Bredase bevolking blijft groeien, vergrijst en wordt etnisch meer divers
|
Blz. 429
|
2. Sociale trend: kan iedereen blijven meedoen?
|
Blz. 430
|
3. Economische trend: de verwachte forse economische krimp in 2020 bleek gemiddeld genomen mee te vallen; we zien een terugkerend herstel in 2021; tegelijkertijd worden diverse kwetsbare groepen hard geraakt
|
Blz. 431
|
4. Ruimtelijke trend: verschillen tussen steden en regio’s nemen toe, net als verschillen binnen steden
|
Blz. 432
|
5. Duurzame trend: Transitie naar een duurzame economie en samenleving
|
Blz. 433
|
6. Veiligheidstrend: verschillende maatschappelijke ontwikkelingen leiden tot nieuwe veiligheidsvraagstukken
|
Blz. 434
|
7. Bestuurlijke trend: lokaal bestuur gaat steeds meer samenwerken met partners binnen én buiten de stad; de gemeente verschuift van regisseren naar faciliteren
|
Blz. 435
|
8. Technologische trend: fysieke en digitale werelden komen samen ; de digitale wereld wordt steeds ‘echter’
|
Blz. 436
|
9. Trend: verdere verduurzaming en digitalisering/informatisering bij mobiliteit
|
Blz. 437
|
Bronnen
|
Blz. 438
|
Toelichting financiële begrippen
|
Blz. 439
|
Toelichting financiële begrippen
|
Blz. 440
|
Vervolg toelichting
|
Blz. 441
|
Financieel totaaloverzicht
|
Blz. 442
|
Financieel totaaloverzicht
|
Blz. 443
|
Reserves en voorzieningen
|
Blz. 444
|
Reserves
|
Blz. 445
|
Voorzieningen
|
Blz. 446
|
Toelichting
|
Blz. 447
|
Overzicht beschikbare kredieten
|
Blz. 448
|
Geraamde investeringen
|
Blz. 449
|
Verantwoordingsinformatie over specifieke uitkeringen
|
Blz. 450
|
Verantwoordingsinformatie over specifieke uitkeringen
|
Blz. 451
|
Landelijke taakvelden en indicatoren
|
Blz. 452
|
Inleiding
|
Blz. 453
|
Landelijke taakvelden
|
Blz. 454
|
Landelijke Indicatoren
|
Blz. 455
|
Verdeling taakvelden over programma's
|
Blz. 456
|
Klachten
|
Blz. 457
|
Overzicht Klachten 2020
|
Blz. 458
|
Overzicht klachten 2021
|
Blz. 459
|
Duurzaamheid
|
Blz. 460
|
Stoplichtenschema Uitvoeringsprogramma 2021
|
Blz. 461
|
Evaluatie 2021 per thema uitvoeringsprogramma's klimaat, bodem en lucht/geluid/externe veiligheid
|
Blz. 462
|
Stoplichtenschema
|
Blz. 463
|
Voortgang uitvoeringsprogramma's milieu 2021
|
Blz. 464
|
1. Uitvoeringsprogramma Klimaat
|
Blz. 465
|
1.1 Schone en zuinige mobiliteit
|
Blz. 466
|
1.2 Duurzame energieproductie
|
Blz. 467
|
1.3 Duurzame Overheid
|
Blz. 468
|
1.4 Gebouwde omgeving
|
Blz. 469
|
1.5 Duurzaam Ondernemen
|
Blz. 470
|
1.6 Klimaatadaptie
|
Blz. 471
|
1.7 Monitoring
|
Blz. 472
|
2. Uitvoeringsprogramma Bodem
|
Blz. 473
|
2.1 Spoedlocaties
|
Blz. 474
|
2.2 Thema's uit bodemmasterplan: ruimte, energie en bodem
|
Blz. 475
|
3. Uitvoeringsprogramma Lucht / externe veiligheid / geluid
|
Blz. 476
|
3.1 Externe veiligheid
|
Blz. 477
|
3.2 Geluid
|
Blz. 478
|
3.3 Lucht
|
Blz. 479
|
Duurzaamheidsmonitor 2021
|
Blz. 480
|
Duurzaamheidsmonitor 'Breda 2030'
|
Blz. 481
|
Voorwoord
|
Blz. 482
|
Afval
|
Blz. 483
|
Bodem en ondergrond
|
Blz. 484
|
Energie en klimaatmitigatie
|
Blz. 485
|
Duurzame mobiliteit
|
Blz. 486
|
Klimaatadaptie
|
Blz. 487
|
Geluid
|
Blz. 488
|
Geur
|
Blz. 489
|
Natuur en ecologie
|
Blz. 490
|
Luchtkwaliteit
|
Blz. 491
|
Duurzame overheid
|
Blz. 492
|
Asbest
|
Blz. 493
|
Colofon
|
Blz. 494
|
Proclaimer
|
Blz. 495
|
Auteursrecht
|
Blz. 496
|
Links naar andere websites
|
Blz. 497
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|